Algemene verkoopsvoorwaarden (AVV)

VOOR ONLINE VERKOOP VAN ACTIVITEITEN VAN HOEVE CAVALLO, PER SEMPRE, L-CREATIONS (hierna afgekort HC, PS, LC).
SUYS LILY ANN, SCHELDESTRAAT 25, 9690 KLUISBERGEN.
ONDERNEMINGSNUMMER / BTW BE0806.761.965
Artikel 1 Toepassingsgebied

§1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle online transacties tussen HC, PS, LC en de Klant in het kader van de Bestelling van Activiteiten die worden aangeboden op de website.

§2. Het online betalen is niet in alle gevallen mogelijk, er wordt een betalingsuitnodiging aangeboden per mail of fysiek ter plaatse.

Artikel 2 Hoedanigheid organisator online verkoop

De website is het online informatie- en verkooppunt voor HC, PS, LC. Deze is te bereiken via www.hoevecavallo.be .

Artikel 3 Begrippen De termen van deze algemene voorwaarden worden als volgt begrepen:

• Activiteit: een dienst die aangeboden wordt voor een gegeven moment of met een start- en eindmoment, zoals een sportkamp, cursus of lessenreeks (niet limitatief).
• AVV: afkorting voor huidige algemene verkoopsvoorwaarden.
• Bestelling: een reservering door de Klant uit de Activiteiten die een betalingsverbintenis impliceert.
• Bestelproces: de stappen die de Klant doorloopt om een keuze uit het aanbod te Reserveren.
• Betalingsuitnodiging: de betalingsuitnodiging die fysiek of elektronisch wordt verstrekt .
• Klant: iedere natuurlijke persoon van minstens 18 jaar of rechtspersoon die een Bestelling plaatst. Indien de Bestelling wordt geplaatst in naam van een feitelijke vereniging, wordt als Klant beschouwd de natuurlijke persoon van minstens 18 jaar die de Bestelling plaatst.
• Koopovereenkomst: de online koopovereenkomst tussen HC, PS, LC en de Klant, die geldt als een overeenkomst op afstand, zijnde iedere overeenkomst die wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand zonder gelijktijdige fysieke aanwezigheid van de aanbieder en de Klant en waarbij uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer technieken voor communicatie op afstand (online, telefoon, mail etc.).
• Partijen: HC, PS, LC in de persoon van SUYS Lily Ann en de Klant.
• Reserveren: het voorbehouden van een Activiteit voor de Klant. Het voorwerp van de reservatie wordt vastgelegd voor de Klant en kan niet meer door een andere Klant gereserveerd worden.
• Aanbod: een terrein, gebouw of een Activiteit en/of materiaal zoals beschreven in de aangeboden activiteit.
• Profiel: het website-onderdeel met de persoonlijke gegevens van de Klant en het overzicht van de door hem/haar geplaatste Bestellingen.

Artikel 4 Algemene bepalingen

§1. De Klant erkent kennis te hebben genomen van de AVV en verklaart zich akkoord met de inhoud ervan door het bevestigen van de Bestelling.
§2. Deze AVV zijn beschikbaar op de website van HC, PS, LC in een formaat dat de Klant kan opslaan of afdrukken.

§3. Voor Activiteiten ingericht door een externe private of publieke organisatie (vb. jongerenkampen) gelden de Algemene Verkoopsvoorwaarden van de betreffende organisatie.

§4. De Bestellingen van de Klant worden tijdelijk bewaard na sluiting van de overeenkomst, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming. De Klant kan deze te allen tijde opvragen.
§5. De Klant aanvaardt dat de (elektronische) communicatie en de door de back-officetoepassing opgeslagen elektronische bestanden kunnen dienen als bewijs van ieder ter zake dienend feit.
§6. HC, PS, LC behoudt zich het recht voor om de AVV op om het even welk moment te wijzigen. De wijzigingen van de AVV zullen van toepassing zijn vanaf de publicatie ervan op de homepagina van de website.
§7. Elke Bestelling na een wijziging van de AVV houdt een aanvaarding in van de nieuwe AVV. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om de geldende AVV te raadplegen alvorens de Bestelling te bevestigen.

Artikel 5 Prijzen

§1. Voor de online reserveringen gelden de prijzen vermeld op de website op het ogenblik van de online Bestelling, onder voorbehoud van prijswijzigingen en/of fouten.
§2. Alle prijzen zijn uitgedrukt in euro en zijn inclusief btw, taksen, diensten en verzendkosten.

Artikel 6 Totstandkoming van de Koopovereenkomst

§1. Door het publiceren van het aanbod op de website doet HC, PS, LC een bindend aanbod. Door de bevestiging van een Bestelling aanvaardt de Klant dit aanbod en komt de Koopovereenkomst tussen de Partijen tot stand.
§2. De Koopovereenkomst wordt gesloten in het Nederlands. Alle verdere communicatie tussen HC, PS, LC en de Klant zal in het Nederlands gebeuren.
§3. Bij elke nieuwe Bestelling dient de Klant te bevestigen dat hij deze AVV aanvaardt, zo niet kan hij de Bestelling niet afronden.
§4. Om een Bestelling te plaatsen (inschrijven, inschrijven op wachtlijst of reservering) dient de Klant de stappen te doorlopen van het Bestelproces zoals bepaald in artikel 9.

Artikel 7 Online betalingssystemen

De Activiteiten waarvoor de Klant online reserveert, kunnen online uitsluitend worden betaald met één van volgende aangeboden betalingssystemen: creditkaart/betaalpas of betaalplatform.

Artikel 8 Het bestel- en annulatieproces

Het Bestelproces bestaat uit vier stappen (1) Selecteren, (2) Bestellen, (3) Betalen, (4) Bevestiging.
STAP 1: Selecteren. De Klant selecteert een Activiteit. Wanneer een bepaalde Activiteit volzet is, kan de Klant hiervoor een plaats op de wachtlijst aanvragen via info@hoevecavallo.be .
STAP 2: Bestellen. Na het doorlopen van de verschillende stappen zoals bij voorbeeld keuze van tijdstip wordt de Klant naar de betaalpagina gebracht. 

STAP 3: Betalen. Online betalen kan bij de Bestelling van minstens één effectieve Activiteit. Na vervollediging van de factuurgegevens vinkt de Klant de aanvaarding van de AVV aan. Vervolgens maakt de Klant de keuze tussen de aangeboden betaalsystemen met creditkaart/betaalpas of betaalplatform. Na het aanklikken van de bevestigingsknop is het niet meer mogelijk om de Bestelling van een Activiteit af te breken.
STAP 4: Bevestiging. De Klant ontvangt een bevestiging van zijn Bestelling via e-mail.

Artikel 9 Met respect voor de privacy van de Klant

§1. HC, PS, LC behandelt de persoonsgegevens die de Klant invult met respect voor de privacy en conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
§2. De informatie die door HC, PS, LC op het moment van de Bestelling wordt verzameld, zal enkel gebruikt worden voor de Bestelling. De gegevens worden nooit aan derden doorgegeven tenzij tussen medeorganisatoren.
§3. Rechten van de Klant. De Klant heeft altijd het recht om zijn/haar gegevens in te zien en om foute gegevens aan te passen. Als de Klant wil dat HC, PS, LC zijn/haar gegevens niet meer gebruikt, dan kan hij/zij dit melden via: info@hoevecavallo.be . In sommige gevallen kan de Klant zijn/haar gegevens laten wissen.
§4. Als de Klant vermoedt dat iemand zijn/haar persoonsgegevens onrechtmatig gebruikt, dan kan hij/zij dit melden via info@hoevecavallo.be . In sommige gevallen kan de Klant zijn/haar gegevens laten wissen. De Klant heeft ook het recht om klacht in te dienen bij de Vlaamse Toezichtcommissie voor de verwerking van persoonsgegevens.

Artikel 10 Herroepingsrecht en annuleringsrecht

10.1. Geen herroepingsrecht. De Klant wordt uitdrukkelijk op de hoogte gesteld dat hij/zij – krachtens artikel VI.53,12° van het Wetboek van Economisch Recht – geen herroepingsrecht (= bedenktijd om de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen) kan uitoefenen op de Koopovereenkomst.
10.2. Terugbetaling na annulatie. Uitsluitend in volgende gevallen heeft de Klant recht op terugbetaling:

  • cursussen en retraites indien annulatie minstens anderhalve maand vooraf.
  • trainingen, coaching- en massagesessies indien annulatie minstens 48 uur vooraf.

De Klant kan deze terugbetaling laten omzetten in een waardebon geldig voor een Activiteit, of een herplanning aanvragen voor eenzelfde Activiteit indien beschikbaar.

Artikel 11 Aansprakelijkheid

§1. De Klant is als enige verantwoordelijk voor het gebruik en de vertrouwelijkheid van zijn wachtwoord alsook voor het beheer en gebruik van zijn Profiel. Foutief doorgegeven persoonsgegevens zijn de verantwoordelijkheid van de Klant en kunnen aanleiding geven tot extra kosten ten laste van de Klant. De Klant kan altijd vragen om zijn/haar persoonsgegevens te consulteren en aan te passen.
§2. HC, PS, LC kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor rechtstreekse of onrechtstreekse schade als gevolg van: – het gebruik van de webshop door de Klant; – een slechte werking of tijdelijke (on)beschikbaarheid van de website/webshop; – verlies of beschadiging van gegevens op het toestel van de Klant.
§3. HC, PS, LC behouden zich het recht voor om op ieder ogenblik de webshop geheel of gedeeltelijk te desactiveren wegens onderhoud of enige andere reden en de inhoud ervan te wijzigen, zonder aankondiging of kennisgeving en zonder dat de Klant hiervoor een schadevergoeding kan eisen. HC, PS, LC zijn niet aansprakelijk voor eventuele schade die voortkomt uit dergelijke desactivering of wijziging.

Artikel 12 Overmacht

§1. In geval van overmacht zijn HC, PS, LC niet gehouden hun verplichtingen inzake online Bestellingen na te komen. Ze zijn in dat geval gerechtigd hun verplichtingen op te schorten voor de duur van de overmacht of de website te desactiveren.
§2. Overmacht is elke onvoorziene en onvoorzienbare omstandigheid buiten de wil en controle van HC, PS, LC die de nakoming van hun verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder wordt onder meer begrepen: overstromingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-) netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van de website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden. Deze opsomming is niet limitatief.

Artikel 13 Schuldenaar

De Klant die een Bestelling plaatst of degene die er burgerlijk verantwoordelijk voor is, wordt beschouwd als enige verantwoordelijke voor de betaling ervan.

Artikel 14 Intellectuele eigendom

Rekening houdende met de wettelijke bepalingen inzake artistieke en industriële eigendom zullen alle modellen van de tickets, grafische ontwerpen en informaticasoftware die door HC, PS, LC werden ontwikkeld, hun eigendom blijven. Deze mogen in geen geval worden gekopieerd of gereproduceerd.

Artikel 15 Klachtenregeling

Indien de Klant een klacht heeft over zijn Bestelling, wendt hij/zij zich eerst rechtstreeks tot HC, PS, LC of SUYS Lily Ann. Er wordt samen met de Klant bekeken of en welke oplossing geboden kan worden.

Artikel 16 Geschillen

§1. De Koopovereenkomst tussen de Klant en HC, PS, LC wordt enkel beheerst door en geïnterpreteerd volgens het Belgisch Recht.
§2. Ingeval er discussies of geschillen zouden ontstaan in het kader van de Bestelling en/of betaling en – indien na alle redelijke pogingen – Partijen niet tot een minnelijk akkoord zijn gekomen, kan het geschil worden beslecht door de hoven en de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van Oost-Vlaanderen. De voertaal is het Nederlands.

Artikel 17 Nietigheid

De nietigheid van één van de bepalingen van deze AVV brengt geenszins de nietigheid van de overige bepalingen met zich mee.